بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

چرا باید شکلات بخوریم

چرا باید شکلات بخوریم
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/21 0 نظر

شکلات ترکیبی از دانه های کاکائو ، شیر و اسانس های طبیعی است و به دلیل وجود کافئین در آن یکی از انرژی زاترین خوراکی ها به شمار می‌ رود ، بر خلاف تصور عامه که شکلات را جزو خوراکی های حذف شدنی و حتی مضر دسته بندی می کنند خوب است بدانید که چرا باید شکلات بخوریم چونکه این خوراکی انرژی زا بسیار غنی و منبع خوبی برای جلوگیری از پوکی استخوان است . گاها متخصصان تغذیه برای افراد فاقد بیماری های چربی خون و دیابت ، شکلات را از جمله خوراکی های ضروری برای تأمین انرژی بدن می دانند و آن را در برنامه های غذایی تجویز می کنند

شکلات تلخ :

شکلات تلخ مفید ترین نوع شکلات است و حتی خوردن هر روز بخش کوچکی از آن در سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بد کمک می‌ کند. همچنین چون منبع خوبی از انرژی است و به آرامی به خون وارد می شود ، سطح انسولین را افزایش نمی‌دهد. بنابراین، شکلات منبع انرژی پایدار و ایده‌آل برای فعالیت‌های استقامتی و دوره‌های آموزشی با وزنه است. مطالعات بسیاری ثابت می کنند که شکلات تلخ یک خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است که نباید از برنامه غذایی حذف شود. همچنین شکلات حاوی مقدار بالایی فلاونوئیدهاست که این آنتی اکسیدان های بسیار قوی از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند.

5 مورد از مهمترین دلایلی که باید شکلات بخوریم :

  1. به خاطر مقدار زیاد فلاونوئیدهای شکلات، می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند و مانع از مشکلات پوستی شود.
  2. بوی شکلات ، امواج مغزی که موجب آرامش می شود را افزایش می دهد. به علاوه، با تحریک آندروفین و افزایش سطح سروتونین باعث ایجاد احساس خوشحالی می شود.
  3. مصرف شکلات تمرکز و حافظه را تقویت می کند. فلاونوئیدها دلیل چنین تاثیراتی هستند زیرا جریان خون رسانی به مغز را طی چند ساعت تحریک می کنند.
  4. این خوراکی خوشمزه همچنین خستگی را کاهش می دهد و توان بدنی را بهبود می بخشد.
  5. مقدار بالای آنتی اکسیدان های شکلات تیره می تواند امید به زندگی را در افرادی که به طور منظم شکلات می خورند افزایش دهد
  6. شکلات تیره می تواند موجب دید بهتر در شرایط با کنتراست پایین شود.

چرا باید شکلات بخوریم

شکلات یکی از شیرین ترین و دلپذیرترین خوراکی های مفید است که اگر در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید می تواند برای شما ثمرات و فایده های باارزش و زیادی داشته باشد.

همچنین شکلات می تواند یک هدیه خاص و خوشمزه برای دوست، همکار یا عشقتان باشد زیرا علاوه بر خواص بی نظیر آن بدور از هر گونه سلیقه ، همه این خوردنی پر از خاطره های دلپذیر را دوست دارند و شکلات همیشه همراه روزهای خوش زندگی ما بوده و هست. با این روش می توانید یک تداعی گر شادمانی و شادکامی را بدور از هر گونه کلیشه برای هر هدفی چه یک تشکر ساده، چه یک دوستت دارم و ابراز احساسات عاشقانه بکار ببرید و خیالتان راحت باشد که برای مدتی هر چند کوتاه لحظاتی شاد و بی نظیر را به زندگی طرف مقابل خود هدیه کرده اید.

 

زندگی و لحظه هایتان شیرین مثل شکلات

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید