بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

کارت تبریک

کارت تبریک
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/24 0 نظر

کارت تبریک

کارت پستال یا کارت تبریک یک کارت با طرحی زیباست. که در پاکت های مخصوص، بسته بندی می شود و در دو دسته چاپی و دست ساز در بازار موجود است.

بنابر نوع مناسبت و میزان ارزش و اهمیتی که برای فرد مقابل قائلیم ، همچنین با در نظر گرفتن گروه سنی و میزان صمیمیتمان با فرد مقابل کارت تبریک مناسب را انتخاب می کنیم، چرا که مهم ترین اصل در هدیه دادن انتخاب مناسب است و یک انتخاب عجولانه و به دور از برنامه می تواند تمام زحمات شما را به هدر دهد یا حتی فرد مقابل را دچار سوتفاهم کند.

یک کارت تبریک استاندارد معمولاً بر روی یک کاغذ یا مقوای با کیفیت بالا چاپ یا نقاشی می شود . در یک پاکت مناسب گذاشته و با نوشتن متنی ماندگار در آن به فرد موردنظر تقدیم می شود.

کارتها براساس مناسبت و زمانبندی انواع و نمونه های مختلف دارند، بطور مثال: کارت های سالگرد ،روز های مقدس ، وقایع دوست داشتنی ، همدردی، مسائل شخصی .

چینی ها ابداع گران اولین کارت تبریک به شمار می‌روند. آنها کارت پستال هایی را نه به شکل امروزی، اما با مفهوم آرزوی خوشبختی و سال نو برای یکدیگر ارسال می کردند. بعد از آن مصری ها از این الگو الهام گرفتند و با استفاده از پاپیروس چنین پیام هایی را ارسال می کردند.

در قرن 14 میلادی کاغذ های دست ساز در اروپا به عنوان کارت های تبریک رایج شد. آلمانی ها اولین مردمی بودند که کارت های سال نو و ولنتاین خود را به صورت چاپ شده با استفاده از چوب های تراش خورده ابداع کردند. در دهه 1850 میلادی با پیشرفت صنعت چاپ، کارت های تبریک از کالاهای بسیار گران به عنوان یک کالای عمومی در دسترس همگان قرار گرفت.

اما شروع ترویج کارت پستال همزمان با سفر ناصرالدین شاه به خارج از ایران بود زمانیکه تحت تأثیر ولنتاین تصمیم گرفت برای انیس الدوله هدیه ای به ایران بفرستد. به همین دلیل کارت پستال و تصویری از بلیت یک نمایش که به دلیل علاقه انیس الدوله به هنر تئاتر صرفا برای رویت او چاپ شده بود، به ایران فرستاد تا با فرستادن این کارت علاقه اش را به انیس الدوله نشان دهد.

این نخستین حضور جدی کارت پستال در ایران به شمار می رود. از آن زمان تاکنون کارت پستال های فراوانی در کشورمان به چاپ رسیده اند؛ هرچند در سال های اخیر این روند با کندی روبه رو شده، اما کماکان کارت پستال ها در ایران بخش مهمی از خاطرات را برای مردم ما رقم می زنند؛

 

کارت تبریک

کارت تبریک از آن نمونه نوستالژی هاست که هر چه به قدمت آن افزوده می شود باز هم از میزان محبوبیت و اعتبار آن در ابراز احساسات انسانها بهم کم نمی شود و هنوز هم بهترین گزینه برای انتقال پیامها و نامه های عاشقانه است. بدور از پیامها و تماسهای هر روزه ی زاده ی تکنولوژی، بدور از قیل و قال مدرنیته، یک گونه ی پاک و دست نخورده که می تواند سالها در جعبه خاطرات کسی که دوستش دارید بماند و بارها و بارها او را به یاد شما و خاطرات خوبی که شما رقم زده اید بیاندازد.

دوستی هایتان پایدار! کامتان شیرین از خاطرات ناب!

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید