بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

چرا هدیه های خود را با کاغذ کادو می پوشانیم و یا درون باکس قرار می دهیم ؟

چرا هدیه های خود را با کاغذ کادو می پوشانیم و یا درون باکس قرار می دهیم ؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/15 0 نظر

کادو دادن و کادو گرفتن همیشه و همواره باعث شده احساس بهتری نسبت به زندگی و آدم های خوب زندگی‌مان پیدا کنیم.

نیاز به گرفتن کادو در مناسبت‌هایی مثل جشن تولد، ولنتاین، سال نو و … جدای از بعد مادی آن موجب می شود که حس کنیم برای اطرافیان خود مهم هستیم و این آدم ها در واقع به یاد ما و به خاطر ما اقدام به خریداری شیئی کرده اند. این جریان به جز خوشحالی برای شخصی که کادو را دریافت کرده، برای مخاطب او هم صادق است. چراکه ما زمانیکه قصد داریم یک هدیه را خریداری کنیم با تمام توان و عشق خود به دنبال بهترین گزینه و انتخاب هستیم. همین مسأله باعث می‌شود که حس خوب و مثبتی از این فرایند داشته باشیم.

از طرف دیگر چهره‌ی بشاش و مملوء از شادی شخصی که کادو به او تعلق دارد زمانیکه هدیه ی ما را در دست می گیرد، موجبات خرسندی ما را هرچه بیشتر فراهم می کند. حال سوال اینجاست که آیا می‌شود یک هدیه را بدون اعمال بسته بندی های زیبا به شخص ارائه داد ؟ و نقش این زیباسازی‌ها در افزایش جذابیت بصری کادو در چه حد است ؟ به طور معمول کمتر پیش می‌آید که یک هدیه و یا کادو را به صورت خام به شخصی عرضه کنیم. اغلب کادوی مورد نظر را به وسیله‌ی کاغذهای کادو می پوشانیم و یا آنها را در جعبه های زیبا و شکیل قرار می‌دهیم .شاید جالب باشد بدانید که این گونه اقدامات به ارزش مادی و یا معنوی کادوی شما اضافه نخواهند کرد، بلکه تنها از نظر روانشناختی حسی مملوء از کنجکاوی و هیجان را به شخصی که هدیه متعلق به اوست منتقل می کنند.

تزیین هدیه

در این روند اکثر ما آدم ها زمانیکه با یک جعبه روبه رو می شویم دلمان می خواهد هرچه زودتر از محتویات آن با خبر شویم و یا اینکه به طرق مختلف در جعبه را باز کنیم و به چشم ببینیم که چه چیز در آن پنهان است. این جریان در فرایند گرفتن کادو هم صدق می کند. شخصی که هدیه متعلق به اوست زمانیکه با یک حجم بسته بندی شده و ربان پیچ شده رو به رو می شود، به هیجان می‌آید و به خاطر حس کنجکاوی اش مدام به دنبال راهی است که از آنچه که درون آن بسته پنهان است سر در بیاورد.

کادوپیچ هدیه

شخص در فرایند باز کردن جعبه یا پاره کردن کاغذ کادو برای رسیدن به هدیه ی خود دچار هیجانات شدیدی می شود و همین مسأله او را با شوق و لذتی بیشتر روبه رو می‌کند. این در حالی است که اگر یک کادو را بدون اینکه آن را بسته بندی کنیم و یا در باکس قرار دهیم، به فرد مورد نظر ارائه کنیم با صحنه ای سرد و به دور از احساس رو به رو خواهیم شد. چراکه حس کنجکاوی و یا هیجان در فرد به وجود نمی آید . از این روست که اغلب ما در مناسبت‌ها اقدام به بسته بندی کادو های خود می کنیم .این در حالی است که تفکر تمام ما بر این است که با این کار به کادوی خود جلوه و زیبایی بیشتری می بخشیم . در حالی که دلیل اصلی و فلسفه ای که باعث می شود کادوها را بسته بندی کنیم تحریک حس کنجکاوی در فرد است.

باکس هدیه

این جریان از گذشته های دور به ما منتقل شده با این تفاوت که در قدیم کادو ها را به وسیله ی پارچه های رنگی و شکیل می پوشاندند. با گذشت زمان و رواج کاغذ، استفاده از کاغذ های کاهی و نخ های کتانی برای بسته بندی کادوها متداول شد تا جایی که امروزه شاهد وجود اشکال مختلف کاغذهای کادو، جعبه و پاکت های هدیه هستیم.

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 1

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید