بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

عروسک کچه

عروسک کچه
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/24 0 نظر

عروسک کچه

عروسک کچه ، کچه یا نمد الیافی است زبر از موهای پشمی که از انواع حیوانات جمع شده، بصورت لایه لایه روی هم قرارداده می شود، سپس لوله و غلتیده شده و برای ایجاد نمد زیر فشار قرار داده می شود.

نمد سفید به طور سمبولیک با « ابرهای سفید آسمان» هم طراز بودند. نمد سفید نشانه « ازتبار ابرها» بودن برای صاحب آن بوده، درنزد چینی ها نمد سفید نشانه « پسر آسمان» بود. حاکمان و روسای قبایل روی نمد سفید می نشستند و تخته کف چکمه های مخصوص اسب سواری و زیرانداز زین اسب آنان از نمد سفید بود و هنگامی هم که سوار اسب می شدند، زیر پای آنان نمد سفید آماده می شده است.

نمد غیر از ارزش کاربردی آن برای خانه، لباس و برای مسایل روزمره، تا حد احترام و تجلیل آن گران ارز بوده است. نمد در دوران کهن برای هنگام صرف غذا، خوش آمد گویی، خداحافظی و هنگام جشن و سرور بکار برده می شد. در دوران کهن در آسیای مرکزی در اوج انتخاب خان بزرگ حکمرانان و اشراف نمد سفید رنگ را آماده می کردند. نمد هدیه ای آسمانی به حساب می آمد.

گرِنارد درکتاب خود راجع به مردم ترک چنین نوشته: « نمد دارای نیروی جادویی است، اما هیچ نیا یا معبدی را مالک نیست. » این نمونه آورده شده نشان می دهد که نمد یا کچه بطور سمبولیک از ارج و احترام خاصی برخوردار بوده است.

نمد خوب و نرم از پشم گوسفند و شتر تهیه می شده است. ‍‍در سده های پیشین، دورانی که هیچ ماشینی برای تولید نمد و کچه وجود نداشت، نمد تنها توسط پارچه های گرم و کار دست ساخته می شد.نمدهای ایران، در هر منطقه از این سرزمین، رازی سر به مهر دارند که با شکل‌های تجریدی و نمادین و رنگ‌های برگرفته از طبیعت، بخشی از فرهنگ هنرهای عامیانه ما را تشکیل می‌دهند.

 

نمد مالی صنعتی است که با عشق مستقیم در ارتباط است و نمدمال با عشق تمام به کار، همراه با حرکات موزون و دلنشین دست و پا و خواندن شعرهای لطیف و موزون خستگی مفرط ناشی از کار مداوم را از تن خسته خود بیرون می کند و به انتظار ثمره دستمایه تلاش خود می نشیند.

دستمایه ای که نقش های رنگارنگ طبیعی جلوه ای از طبیعت زیبا را با نقوش ساده و صمیمی به بینندگان نشان می دهد.

 

عروسک کچه

در این میان عروسک های کچه «گونه ای از نمد» ساخته شده از بهترین نوع الیاف طبیعی با تاریخچه ی اسرارآمیز و غنی ،توسط هنرمندان ما مثل بوم نقاشی با مدرن ترین سبک روز دنیا در تاروپود هم تنیده می شوند و با بهترین کیفیت و زیباترین طرح و نقش به دست شما خریداران عزیز می رسد، تا هدیه ای خاص و اصیل را به عزیزترین و خاص ترین های زندگیتان تقدیم کنید.

برای خاص بودن گیفت آسی شوید!

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید