بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

رازهای طولانی کردن عمر گل ها

رازهای طولانی کردن عمر گل ها
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/18 0 نظر

رازهای طولانی کردن عمر گل ها

گل یکی از زیباترین آفرینش های پروردگار و نمونه ای زیبا و بی همتا از جلوه ی زیبایی و عشق است گلها دنیای عجیب و پیچیده ای از انواع احساسات تلخ و شیرین را با لطیف‌ترین گویش به مخاطب خود منتقل می کنند. گل همچنین می تواند جلوه نگاه عاشق باشد عاشقی که عشق را در هاله ای از شرم نگاهش به معشوق ابراز می کند.

شاید تنها دلیل امتناع یا تردید برای خرید و هدیه دادن گل طبیعی عمر

کوتاه یا عدم آگاهی از طرز نگهداری صحیح گلهاست. در این پست میخواهیم

با آگاهی کامل شما را از تردیدها رهایی بخشیم و با چگونگی نگهداری و

حفظ همیشگی گلها آشنا کنیم.

قدم اول تازه نگه داشتن گل ها به مدت طولانی است ، برای این کار باید گل ها را در گلدانی تمیز قرار دهید.برگهای اضافی اش را جدا کنید و ساقه اش را کمی کوتاه کنید تا گیاه بتواند از مواد مغذی راحت تر استفاده کند . اگر گلها را در ساعاتی که هوا رو به گرمی می رود یا شبها که استفاده ای در دکورتان ندارد در یخچال نگهداری کنید قطعا کمک شایانی به حفظ و نگهداری آنها می کنید. اما یک راز جالب اینکه اگر به جای آب ظرف گل را از لیموناد یا سون آپ پر کنید، گلها تا دو هفته شاداب می مانند. همچنین ریختن عسل در آب گلدان یا انداختن سکه در آن به طولانی تر شدن عمر شادابی گلها کمک شایانی می کند . آب و یخ هم در زمانی که گلها بیرون از یخچال نگهداری می شوند ، گزینه ای دیگر برای افزایش ماندگاری گلهاست.

اما اگر می خواهید گلها را به عنوان یادگاری همیشگی برای خود حفظ کنید، بهترین راه خشک کردن گل هاست برای اینکار راههای مختلفی وجود دارد . ابتدا شاخ و برگهای اضافی گلها را جدا کنید، سپس از یک نگهدارنده مثل تافت روی گل استفاده کنید. اکنون می توانید گل ها را وارونه آویزان کنید یا در سیلیکاژل قرار دهید تا بعد از گذشت دو تا سه هفته کاملا خشک شوند برای گل های مسطح با گلبرگهای کم تعداد مثل یاس ، پریوش، شبدر،می توانید از کتاب استفاده کنید به اینصورت که گل را لابلای صفحات کتاب قرار دهید و به مدت یک ماه به حال خود رها کنید.آن وقت با کمی ذوق و خلاقیت می توانید یک سبد زیبا یا تابلویی رویایی از شیرین ترین خاطرات عمرتان بسازید خاطره ای که حتی گذر زمان نیز نمی تواند اندکی از طراوت و شادابی آن بکاهد.

 

رازهای طولانی کردن عمر گل ها

روز و روزگارتان شاداب و باطراوت همچون گل!

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید