بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گیفت آس کاملا محفوظ می باشد

چگونه بهترین عطر را برای خرید انتخاب کنیم ؟

چگونه بهترین عطر را برای خرید انتخاب کنیم ؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/15 0 نظر

به طور حتم خرید یک عطر خوب و خوش رایحه می‌تواند جزو سخت‌ترین کارهای ممکن باشد. چراکه انتخاب یک عطرکه تناسب لازم را با روحیات و شخصیت شما داشته باشد کمی گیج کننده به نظر میرسد. در این خصوص با به کار گرفتن تکنیک‌هایی ساده می‌توان بهترین خرید ممکن را صورت داد.

بودجه ای که قصد دارید به خرید خود اختصاص دهید را مشخص کنید.

اگر عطر را به عنوان کادو برای یک دوست خریداری می‌کنید حواستان به هزینه‌ی خرید باشد. از جهت دیگر میزان صمیمیت شما با مخاطب هم می‌تواند از عوامل تاثیر‌گذار در خرید به حساب بیاید.

راهنمای خرید عطر

رایحه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

عطرها بنا بر میزان ماندگاری اسم ها و لقب‌های خاصی دارند به طور معمول عطرهایی با ماندگاری طولانی‌تر در مجموعه‌ی عطر های گران‌قیمت قرار می‌گیرند. این در حالی است که عطرهایی که ماندگاری به مراتب کمتری دارند را می‌توان با قیمتی پائین خریداری کرد. شما به سادگی می‌توانید نوع عطر انتخابی خود را بر روی برچسبی که در انتهای شیشه قرار داده شده است چک کنید.

  • عطر هایی که با عنوان Eau de cologne مشخص شده‌اند ماندگاری کمتری نسبت به سایرین دارند. ماندگاری این عطر ها به بیش از 2 ساعت نخواهد رسید. چراکه درصد آب و الکل (3-5% oil) در این عطر ها به مراتب بیشتر در نظر گرفته شده است.
  • Eau d toilette‌ها (4-8% oil)در این رابطه جایگاه قابل قبول تری دارند چرا که با ماندگاری 3 الی 4 ساعت طرفداران بیشتری را به سمت خود جلب کرده‌اند.
  • Eau de parfum با درصد روغن بالاتر(15-18% oil) ماندگاری به مراتب بیشتری را به مخاطب عرضه می‌کند و با شاخص 6 ساعت ماندگاری در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند .
  • بهترین و قابل قبول ترین عطرها در این مجموعه عطرهای perfume یا Parfum هستند (15-30% oil). که به خاطر ماندگاری بسیار بالا با نام پرفیوم در بازار عطر شناخته می‌شوند. این عطرها با قدرت ماندگاری فوق بالا تا بیش از یک روز رایحه ی خود را حفظ می‌کنند.

خرید عطر

به چه رایحه‌هایی علاقه دارید ؟

دقت کنید که رایحه ی مورد علاقه‌ی شما کدام است؟ به طور خاص بو و رایحه‌ی عطرها به 4 گروه متفاوت تقسیم شده است. به همین دلیل اگر قصد دارید برای خودتان عطر تهیه کنید و یا عطر مورد نظر به صورت کادو به فرد دیگر تعلق خواهد گرفت مهم است که نوع، بو و رایحه‌ی آن را مشخص کنید.

  • عطرهای شیرین: این عطرها اغلب رایحه ی گل ها را ساطع کرده و بسیار ملایمند به طور معمول رایحه ی گل هایی چون رز، لاوندر و شکوفه ی نارنج در این مدل عطرها استفاده می شود لازم به ذکر است که خانم ها به صورت کلی به سمت استفاده ازعطر های شیرین تمایل بیشتری دارند.

چه عطری بخریم

  • عطرهای میوه ای: اولین چیزی که با بوئیدن این عطر ها به ذهن خطور می کند بوی مست کننده ی میوه و مرکبات است. میوه هایی چون پرتقال، گریپ فروت و لیمو از عصاره های تشکیل دهنده‌ی این عطرها به حساب می آیند. گرچه میوه های ملایم تری مثل سیب و هلو و حتی خیار را نباید در گروه بندی این عطرها نادیده گرفت .
  • عطرهای تلخ: این عطرها با بوهای پیچیده و لوکس خود مورد توجه اکثر آقایان قرار می‌گیرند. اغلب این عطرها با بوهایی نظیر دارچین و و و انیل حسی غیر قابل وصف را به فرد منتقل می کنند.
  • عطرهای سنگین یا چوبی : این عطرها اغلب از ریشه و شاخه‌ی گیاهان تهیه می‌شوند و عصاره هایی نظیر ترنج و گلسنگ در آنها استفاده می شود.

بهترین عطر چیست

نسبت به رایحه‌ی عطرها کنجکاو باشید.

اگر در هر شرایطی عطری خوش رایحه به مشام شما خورد بدون معطلی از شخص اسم و رایحه‌ی آن را سوال کنید. چراکه درصد پیدا کردن همچین رایحه ای در فروشگاه های عطر فروشی به دلیل کثرت انتخاب بسیار پائین است.

هنگام خرید عطر به نکات زیر دقت کنید

  • هیچ گاه در اولین جلسه‌ی خرید، عطر مورد نظر را خریداری نکنید، چراکه مادامی که در فروشگاه عطر فروشی حضور دارید و مشغول امتحان کردن رایحه‌های مختلف هستید ذهن شما دچار سردرگمی در انتخاب می‌شود و به طور مشخص خریدی خوب و قابل قبول را در این شرایط نخواهید داشت.
  • زمانیکه به خرید عطر می‌روید از تست عطر بر روی دست و یا لباس خود بپرهیزید. از جهت دیگر زمانیکه قصد دارید به خرید عطر بروید هیچ گونه ماده خوش بو کننده ای را بر روی بدن و یا لباس های خود استفاده نکنید .

خرید عطر برای آقایان

از همراهی دوستانتان در خرید بهره مند شوید

دقت داشته باشید که هیچ گاه به تنهایی برای خرید عطر راهی فروشگاه های عطر فروشی نشوید. به خصوص اگر عطر انتخابی شما قرار است به عنوان کادو خریداری شود. کمک گرفتن از سلیقه ی افراد دیگر و حتی فروشنده عطر می‌تواند در خصوص انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند.

به دقت تمام گزینه‌های موجود در فروشگاه را چک کنید

بدون هیچ عجله ای با توجه به گروه بندی که در بالا به آن اشاره کردیم رایحه ی خود را انتخاب کرده و به دقت تمامی گزینه ها را از نظر بگذرانید. به قیمت، رایحه، سایز، ماندگاری و برند عطرها هنگام خرید توجه کنید.

در هر جلسه مراجعت به عطر فروشی تنها 6 رایحه را امتحان کنید

همان طور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم برای خرید یک عطر خوب لازم است به دفعات و در روزهای مختلف به فروشگاه مورد نظر سر بزنید. اما دقت کنید که در هر بار مراجعت به فروشگاه تنها 6 عطر را بو کنید. این جریان مانع از سردرگمی شما در خرید عطر خواهد شد.

عطری که قصد دارید رایحه آن را چک کنید را به صورت مستقیم از شیشه ی عطر بو کنید

عطر را بر روی کاغذ های تست اسپری کنید.

پس از انجام این کار به عطر استراحت دهید و پس از گذشت ده ثانیه و یا بیشتر آن را مجدد بو کنید. کاغذ تست را همراه خود به منزل ببرید و در فرصت های بعدی مجدد آن را امتحان کنید.

بهترین گزینه ای که مد نظر قرار داده اید را بر روی پوست خود اسپری کنید.

به عطر در حدود 10 ثانیه و یا بیشتر استراحت بدهید. این کار موجب می شود که الکل های اضافه عطر خنثی شوند و شما رایحه ی اصلی عطر را بر روی پوست خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که بوی عطر بر روی پوست به گونه ای لطیف تر و ملایم تر به مشام میرسد.هیچ گاه بیش از یک عطر را بر روی دست خود امتحان نکنید این جریان به سردرگمی شما در انتخاب منجر خواهد شد.

راهنمای فروش عطر

به بینی خود استراحت بدهید

پس از بو کردن هر عطر با بوئیدن یک عنصر خنثی به مشام خود استراحت بدهید شما می توانید برای نمونه پوست و یا پیراهن خود را بو کنید.

از فروشنده درخواست کنید تستر و یا نمونه عطر را در اختیار شما قرار دهد

با در اختیار داشتن نمونه و یا تستر عطر هایی که مد نظر شما هستند می توانید در فرصت مناسب نسبت به انتخاب بهترین تصمیم گیری کنید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که خرید عطر نیازمند صرف زمان و صبوری است به همین منوال هیچ گاه در خرید خود عجله به خرج ندهید.

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

جدیدترین مقالات

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید